
- سونی در حال توسعه یک سیستم جدید دعوت است تا بازیهای چندنفره چندپلتفرمی را بهبود بخشد و تجربه بازی چندنفره را برای کاربران پلیاستیشن آسانتر کند.
- این اختراع بر روی سادهسازی بازیهای چندنفره چندپلتفرمی تمرکز دارد و به کاربران این امکان را میدهد که دعوتهای جلسه بازی را به دوستان خود در پلتفرمهای مختلف ارسال کنند.
- تلاشهای سونی نشاندهنده افزایش محبوبیت بازیهای چندنفره است و بر بهبود سیستمهای همسانسازی و دعوت برای بهبود تجربه کاربران تمرکز دارد.
طبق یک پتنت تازه منتشر شده از سونی، این شرکت ژاپنی در حال کار بر روی بهبود بازیهای چندپلتفرمی با یک سیستم دعوت جدید است که تجربه بازی چندنفره را برای کاربران پلیاستیشن آسانتر میکند تا بتوانند با دوستانی که از پلتفرمهای دیگر استفاده میکنند، بازی کنند. درخواستهای پتنت سونی در ماههای اخیر به طور مداوم افزایش یافته است و این شرکت تعدادی از توسعههای جدید سختافزاری و نرمافزاری را منتشر کرده که بر روی تغییرات بهبود تجربه کاربر تمرکز دارد.
سونی که یکی از بزرگترین نامها در صنعت فناوری است، به احتمال زیاد در دنیای بازیهای ویدیویی به خاطر سری کنسولهای پلیاستیشن خود شناخته میشود. پلیاستیشن در طول سالها شاهد پیشرفتهای زیادی بوده است، که اضافه کردن قابلیتهای اتصال آنلاین از مهمترین تغییرات به حساب میآید. با توجه به اینکه عناوین چندنفره بخش بزرگی از بازیهای مدرن را تشکیل میدهند، به نظر میرسد سونی در تلاش است تا ارتباط کاربرانش با دیگران را آسانتر کند.
یک پتنت که توسط سونی در سپتامبر ۲۰۲۴ ثبت شده و در ۲ ژانویه ۲۰۲۵ منتشر شده، یک سیستم جدید اشتراکگذاری چندنفره چندپلتفرمی را فاش میکند که به کاربران این امکان را میدهد تا دعوتنامههایی برای دوستان آنلاین خود ارسال کنند و فرآیند همسانسازی تیم برای بازیهای چندپلتفرمی را تسهیل میکند. بازیهای چندپلتفرمی در صنعت ویدیو گیم به اولویت بسیاری از بازیکنان تبدیل شده است، به ویژه با افزایش محبوبیت عناوین چندنفره آنلاین و چندپلتفرمی مانند Fortnite و Minecraft؛ و این نرمافزار جدید سونی بر تسهیل فرآیند بازی بازیکنان بر روی سیستمهای مختلف با دوستانشان تأکید دارد.
نرمافزار جلسه چندنفره چندپلتفرمی سونی

همانطور که در پتنت نرمافزار جلسه چندنفره چندپلتفرمی سونی توضیح داده شده، بازیکن A قادر خواهد بود یک جلسه بازی ایجاد کند و یک لینک دعوت برای به اشتراکگذاری با بازیکن B تولید کند. این بازیکن B سپس میتواند از بین یک لیست از پلتفرمهای بازی که قادر به همگامسازی با جلسه بازی بازیکن A هستند، انتخاب کند و مستقیماً از طریق پلتفرم انتخابی خود به بازی بپیوندد. این میتواند به تسهیل فرآیند همسانسازی چندنفره در بازیهای ویدیویی کمک کند، هرچند طرفداران باید منتظر اعلام رسمی سونی باشند قبل از اینکه بیش از حد در مورد این نرمافزار در حال توسعه هیجانزده شوند. در حالی که بسیاری ممکن است آن را بسیار مفید بیابند، در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که این نرمافزار به طور کامل توسعه یافته و به کاربران ارائه شود.
بازیهای چندنفره همچنان در حال افزایش محبوبیت هستند و با اولویت دادن شرکتهای بزرگی مانند سونی و مایکروسافت به بازیهای چندپلتفرمی، بسیاری کنجکاو هستند که تغییرات مکملی در مکانیکهایی مانند همسانسازی و سیستمهای دعوت به وجود آید. طرفداران علاقهمند باید منتظر هرگونه خبر درباره نرمافزار جلسه چندنفره چندپلتفرمی سونی و سایر توسعههای بالقوه در صنعت بازیهای ویدیویی باشند.