نظر اخیر هرمین هالست، رئیس پلیاستیشن، ممکن است نشانهای امیدوارکننده برای طرفداران باشد که میخواهند این غول بازی به برخی از فرنچایزهای قدیمی خود بازگردد. پلیاستیشن دارای مجموعه وسیعی از IPهای بازی محبوب است و به نظر میرسد که این ناشر بازی به دنبال فرصتهایی برای بهرهبرداری از آنها در آینده است.
- رئیس پلیاستیشن، هرمین هالست، اعلام میکند که شرکت به دنبال راههایی برای “بهرهبرداری” از IPهای کلاسیک خود است.
- بسیاری از فرنچایزهای معروف پلیاستیشن مانند Killzone، Infamous، Resistance و غیره برای سالها به حالت خواب رفتهاند و این موضوع باعث ایجاد تقاضای طرفداران برای احیای مدرن آنها شده است.
- با این حال، هالست همچنین میتواند به این اشاره داشته باشد که این IPهای کلاسیک ممکن است از طریق تولیدات پلیاستیشن به فیلم و تلویزیون تبدیل شوند و نه اینکه نسخههای جدید بازی برای آنها ساخته شود.
پلیاستیشن همواره به اصولی پایبند بوده که شامل سرمایهگذاری مداوم در IPهای جدید در طول 30 سال تاریخچهاش میشود. بسیار اندک از فرنچایزهای پلیاستیشن از زمانهای ابتدایی برند به رشد خود ادامه دادهاند، که نمونههای بارز آنها Gran Turismo، Ratchet and Clank و God of War هستند. این گردش مداوم باعث شده است که بسیاری از IPهای معروف پلیاستیشن برای سالها به حالت خواب رفته درآیند، مانند Twisted Metal، Killzone، Infamous، SOCOM، Resistance و بسیاری دیگر. در حالی که این فرنچایزها در نوع خود موفق بودند و چندین نسخه داشتند، بسیاری از طرفداران پلیاستیشن میخواهند که آنها در عصر جدید دوباره زنده شوند.
جالب است که یک مصاحبه اخیر با هرمین هالست، همCEO پلیاستیشن در نشریه فامیتسو نشان میدهد که این ناشر بازی از تقاضا برای احیای IPهای کلاسیک آگاه است. زمانی که از او دربارهی توجه به حضورهای کوتاه Astro Bot مرتبط با پلیاستیشن و اینکه آیا این مسئله ناشر را تشویق کرده تا از IPهای خوابیدهاش استفاده کند، سوال شد، هالست بیان کرد که “پورتفوی وسیع IP” پلیاستیشن یک “دارایی مهم” برای شرکت است. او اضافه کرد که به عنوان بخشی از تلاشهای پلیاستیشن برای تقویت پورتفوی خود، ناشر بازی “بهطور مداوم فرصتها” برای بهرهبرداری از IPهای قدیمیاش را بهعلاوهی ایجاد فرنچایزهای کاملاً جدید کاوش خواهد کرد.
رئیس مشترک پلیاستیشن تأیید میکند که فرصتهای لازم برای “بهرهبرداری” از IPهای کلاسیک بررسی میشود.
این بهروزرسانی که از سوی مدیرعامل گروه کسبوکار استودیوهای پلیاستیشن ارائه شده، از اهمیت بالایی برخوردار است. چندین فرنچایز کلاسیک پلیاستیشن وجود دارد که میتوانند از احیا بهرهمند شوند، بهویژه در عصر نوستالژی و آشنایی با برند. به عنوان مثال، محتوای جدید همکاری هِلدیورز ۲ با Killzone علاقه زیادی را در میان طرفداران جلب کرد، بهخصوص برای کسانی که از دهه گذشته پیگیر هر نوع تایید رسمی درباره سری تیراندازی اول شخص Guerrilla بودهاند و به حالت خواب رفته درآمده است. سونی ممکن است از استراتژیهای مشابهی برای دیگر IPهای قدیمی پلیاستیشن استفاده کند و گفتوگوهای پیرامون آنها را زیر نظر داشته باشد تا بسنجد آیا احیای آنها بهصورت گسترده از نظر مالی مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر.
پورتفوی وسیع IP ما یک دارایی مهم برای پلیاستیشن است و به عنوان بخشی از تلاشهای ما برای تقویت پورتفوی خود،
بهطور مداوم فرصتهای لازم برای بهرهبرداری از IPهای قدیمی و همچنین توسعه فرنچایزهای جدید را بررسی میکنیم.
از سوی دیگر، شایان ذکر است که اظهارات هالست بهطور خاص به بازیها محدود نمیشود. همCEO همچنین بر بخش تولیدات پلیاستیشن نظارت دارد که IPهای برند را به فیلمها و برنامههای تلویزیونی تبدیل میکند. بنابراین، “بهرهبرداری” از IPهای کلاسیک میتواند به پروژههای آینده تولیدات پلیاستیشن اشاره داشته باشد و نه صرفاً احیای بازیها. به عنوان مثال، فیلمی از Gravity Rush در حال ساخت در پلیاستیشن تولیدات است، اما هیچ نشانهای وجود ندارد که نشان دهد یک بازی جدید در این فرنچایز در حال توسعه است. تنها زمان مشخص خواهد کرد که پلیاستیشن چه برنامهای برای IPهای قدیمی خود دارد، اما فقط میتوان امیدوار بود که آنها در فضای بازیها دوباره جان تازهای بگیرند.
منبع: GameRant